مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خبرداد:

اجرای پویش «یلدای رهایی» در هرمزگان



 مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان گفت: اجرای پویش یلدای رهایی به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان آغاز شده و تا شب یلدا ادامه دارد.

 

به گزارش صبح ساحل، احمد مرادی نژاد افزود: خیران می‌توانند در این پویش که به همت ستاد دیه هرمزگان در حال اجراست؛ با مشارکت خود امسال به جای پسته خندان، پدری خندان و به‌جای دانه‌های سرخ انار، قلبی مهربان را مهمان یلدای خانه یک زندانی کنند.

وی یلدا را سنتی دیرینه در فرهنگ و آیین ایرانیان یاد کرد که از آن همیشه به نیکی یاد می شود، بیان کرد: یلدای امسال که مصادف با ایام فاطمیه است؛ امیدواریم شاهد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان و گره گشایی و مشارکت در انجام کارهای خیر باشیم.

مدیر نمایندگی ستاددیه هرمزگان یادآور شد: باتوجه به اینکه کمتر از یک‎ماه به سومین سالگرد اسطوره مقاومت شهید اج قاسم سلیمانی باقی مانده لذا این ستاد همچون سال های گذشته با مشارکت همه مردم اقدام به پویش مردمی نذر مهربانی به نیت مکتب سردار دل‌ها کرده است تا بتواند زمینه آزادی محکومان مالی جرائم غیرعمد و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده خود را فراهم کند.

وی همچنین از پویش «کودکان را از مهر مادران دربند دریغ نکنیم» برای کمک به آزادی مادران دربند زندان در هرمزگان خبر داد و گفت: هم اکنون چهار زن با بدهی مالی حدود سه میلیارد تومان به دلیل جرائم غیرعمد در زندان های استان به‌سر می برند که خواستار مشارکت جامعه برای آزادی این مادران هستیم.

وی گفت: این پویش از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه زهرا (ایام فاطمیه) ادامه دارد.

مرادی گفت: سال گذشته ۱۸۵ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی حدود ۱۴۱ میلیارد تومان با مشارکت خیران و ستاد مردمی دیه از زندان‌های استان آزاد شدند که پنج نفر از این مددجویان، بانوان بودند.

وی گفت: خیران و افراد نیکوکار می‌توانند برای مشارکت در آزادی زندانیان نیازمند، کمک‌های خود را از طریق شماره‌حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی، شماره‌حساب ۱۴۰۰۵۲۳۸۱۴۳ بانک مسکن و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۴۵۴۸۲۷۴۸ بانک مسکن به نام ستاد دیه هرمزگان واریز کنند.

 

از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه امسال تعداد ۹۴ مددجوی غیرعمد با بدهی ۱۰۲ میلیارد تومان از زندان‌های هرمزگان آزاد شدند؛ درحال حاضر نیز ۳۹ زندانی غیرعمد با بدهی یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در زندان‌های استان به سر می‌برند.

جرائم غیر عمد مانند ایراد صدمه بدنی و یا قتل غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، محکومیت‌های مالی نظیر مهریه، نفقه و مطالبه وجه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها